Training: Hospitality op de werkvloer
Hoe fijn is het wanneer u een ziekenhuis binnenloopt en de medewerkers groeten u? Zij geven u aandacht.
U bent voor de eerste keer in het ziekenhuis en weet de weg nog niet zo goed. Hoe fijn is het als u dit niet hoeft te vragen, maar dat de gastheer of -vrouw u ziet zoeken en op u afstapt?
Wij leren uw medewerkers en/of vrijwilligers om bewust te worden van wat hospitality is. Hoe te handelen, zodat ze hulpvaardig, met compassie en met pragmatisme de patiënt te woord kunnen staan.
Leerpunten:
- basis principes van hospitality
- de patiënt welkom heten
- gastvrijheid
- snel en accuraat werken
- omgaan met emoties
De training start met een gemeenschappelijke dag waarin we de basisprincipes van hospitality uitleggen. Verder oefenen we met enkele veel voorkomende situaties.
Tijdens de individuele training wordt op een discrete manier gewerkt met echte patiënten en bezoekers. Medewerkers krijgen hierdoor het zelfvertrouwen om de individuele leerpunten echt in de praktijk te brengen.
Organisaties waarderen onze evaluaties. In veel organisaties is hospitality nog niet professioneel en integraal georganiseerd. Er valt nog genoeg te verbeteren op het vlak van de organisatie, het werk en de begeleiding van medewerkers en vrijwilligers.