Hospitality training Tilburg

Wij leren uw medewerkers en/of vrijwilligers in onze hospitality training Tilburg om bewust te worden van wat hospitality is. Hoe te handelen, zodat ze hulpvaardig, met compassie en met pragmatisme de patiënt te woord kunnen staan.

Stress voorkomen bij een poli, tandartsenpraktijk of een huisartsenpost. hoe doe je dat? Vrijwel elke patiënt die de ontvangstruimte of -hal binnenkomt voelt zich een beetje alleen, onzeker of kwetsbaar. Mensen uiten dat heel verschillend, en de persoon aan de balie is eindelijk iemand waar hij zijn verhaal kwijt kan. Dus krijg je meteen alle problemen over je heen gestort. En je moet ook nog eens snel en efficiënt werken.

Wij leren uw medewerkers om met positieve aandacht de patiënt snel en efficiënt verder te helpen.

De leerpunten van onze hospitality training Tilburg:

  • Basis principes van hospitality
  • Positieve aandacht, eerst luisteren dan handelen
  • Uitleggen wat je doet, vooral als het systeem geraadpleegd wordt
  • Omgaan met emoties; angst, ongeduld, boosheid, agressie 

Elke training is maatwerk, want elke zorginstelling is uniek. We starten met een gemeenschappelijke dag waarin we de basisprincipes van hospitality uitleggen. Verder oefenen we met enkele veel voorkomende situaties.
Tijdens de individuele training wordt op een discrete manier gewerkt met echte patiënten en bezoekers. Medewerkers krijgen hierdoor het zelfvertrouwen om de individuele leerpunten echt in de praktijk te brengen.

Organisaties waarderen onze evaluaties. In veel organisaties is hospitality nog niet professioneel en integraal georganiseerd. Er valt nog genoeg te verbeteren op het vlak van de organisatie, het werk en de begeleiding van medewerkers en vrijwilligers. Daarom geven wij onze hospitality training Tilburg.

Bent u op zoek naar een andere training? Bekijk welke maatwerk communicatietrainingen wij aanbieden.