Zorg voor professionele telefonie in de zorg

De fax en het telegram hebben al lang het loodje gelegd, maar de telefoon staat als communicatiemiddel nog steeds op de eerste plaats. Afspraken worden bevestigd per e-mail, maar meestal is er eerst telefonisch contact. Ook vragen van patiënten en van zorgcollega’s...

Meer compassie aan de telefoon: een goed idee!

Denk je de volgende situatie eens in. Je bent telefoniste van een streekziekenhuis. Je wordt gebeld door een doktersassistente, die het volgende zegt: “Hallo, met Anja. Sorry, ik ben het telefoonnummer van de afdeling neurologie vergeten, kun je mij dat geven?”...

Steentje bijdragen aan klantvriendelijke zorg

Steentje bijdragen aan klantvriendelijke zorg Afgelopen zaterdag in Sir Edmund, de bijlage van de Volkskrant, een artikel over de melatoninepil. In dit artikel werd de mening gevraagd aan een expert bij het Nederlands Slaap Instituut en een expert van het Ziekenhuis...

De Barbapapa afdeling

De Barbapapa afdeling Bij veel organisaties wordt een aanzienlijk deel van de omzet gegenereerd door de serviceafdeling. Soms is het product waarmee de organisatie zichtbaar is in de markt niet meer dan een mooie kapstok. Een kapstok waaraan niet zo veel wordt...

De Top 5 trainingstrends voor 2018 en verder

De Top 5 trainingstrends voor 2018 en verder Dit zijn de nieuwste trends op trainingsgebied, althans volgens het internet. Na de nodige zoek- en leesuurtjes op het internet heb ik de top 5 kunnen identificeren. Voor mij een noodzakelijke investering om op mijn...