De Barbapapa afdeling

De Barbapapa afdeling Bij veel organisaties wordt een aanzienlijk deel van de omzet gegenereerd door de serviceafdeling. Soms is het product waarmee de organisatie zichtbaar is in de markt niet meer dan een mooie kapstok. Een kapstok waaraan niet zo veel wordt...

De Top 5 trainingstrends voor 2018 en verder

De Top 5 trainingstrends voor 2018 en verder Dit zijn de nieuwste trends op trainingsgebied, althans volgens het internet. Na de nodige zoek- en leesuurtjes op het internet heb ik de top 5 kunnen identificeren. Voor mij een noodzakelijke investering om op mijn...

Is uw opleidingsbudget al vastgesteld?

Is uw opleidingsbudget al vastgesteld? Het einde van het jaar nadert en dat is meestal de tijd waarbij de opleidingsbudgetten voor het nieuwe jaar worden vastgesteld. In veel organisaties zal dit tussen de 3 en 5% van de loonsom bedragen. Mijn eerste tip is om eens te...

Klant evaluatie van een feedbacktraining

Klant evaluatie van een feedbacktraining Als nieuwkomer op de Servicedesk viel het me op dat mijn collega’s erg behulpzaam zijn. Ze werken al lang samen en zijn altijd bereid om elkaar te helpen. Positief dus! Maar zoals Cruijff al zei: “elk voordeel hep z’n nadeel”....

Meer blauw aan de telefoon

Meer blauw aan de telefoon Na veel overwegingen ga ik dan toch maar de wijkagent bellen. Ik ben nog van de generatie die niet zo snel in contact treed met de politie. Sterker nog, als ze achter me rijden, ben ik zenuwachtig, check ik of ik mijn gordel om heb en maak...